Oli työkaverin kanssa puhetta smoothieista ja hän sain minut innostumaan terveyssmoothien kokeiluun. Itse olen usein tehnyt luonnonjugurttipohjaisia smoothieita, mutta näihin terveellisiin ei tule laisinkáan jugurttia. Vain hedelmiä ja vihanneksia ja ehkä loraus vettä, tai täysmehua.
Avocado on ollut täysin vieras hedelmä minulle, mutta nyt näihin terveyspirtelöihin olen niitä aina tyrkännyt sekaan. Antaa paksuutta smoothielle ja onhan tuo hedelmä terveellinenkin, vaikkakin rasvainen.
Ja se erikoisin asia näissä on tuo salaatti!! Pitäisi kai olla kovin terveellinen kun se on hyvin murskattua ja elimistö saa näin siitä kaiken paremmin irti. Ja jännää ettei se salaatti pahemmin maistu pirtelön seasta!!

Nyt ehkä viikon ajan olen tehnyt näitä joka aamu ja tänään meidän 2 vuotias poika tuli aamulla sanomaan, että tee äiti jugurttia! (Hänelle kun olen sanonut että äiti tekee koneella jugurttia)

Tässä pirtelösmoothiessa oli

1 banaani
1avocado
1 persikka
1 dl puolukoita
1 dl mustikoita
1/2 ruukullinen salaattia
ja 2 dl gefilus hedelmämehua